Kategorii liftbacků a sedanů střední třídy jsem si poslední dobou nějak zamiloval. Nedá se říct, že by v ní bylo vyloženě špatné auto a všechny vozy jsou praktické, příjemné a velmi komfortní na dlouhé trasy. Pořád však přemýšlím, které auto tomuto segmentu dominuje, shrneme-li dohromady kupní cenu, ztrátu ceny.
Modely nižší střední třídy můžete občas pořídit s pohonem všech kol, ten nejpropracovanější najdete v Subaru Impreza. Jejich cena začíná v současnosti kolem 3tisíc, ale může přesáhnout i milion. Následujících pět modelů jsou podle on-line deníku TÝDEN. CZ ty nejlepší , které můžete v současnosti sehnat. Ne všichni ale potřebují to nejlepší a Mégane kompenzuje svoje nedostatky vstřícnou cenou, bohatou výbavou a rozumnými provozními náklady.
Skvělé auto to možná není, ale dobrá koupě ano. Nejlepší a nejhorší auta podle redaktorů Auto. Krásné auto , podvozek vlastně taky solidně funguje… Tak proč mě Renault Mégane zklamal? Vůz nižší střední třídy by měl být určitě praktický, vždyť jde velmi často o rodinné auto , případně služební.
A tady nejnovější mégane hodně nestíhá. První vysloveně neněmecké auto je tady Peugeot 3GT, a to opět naftový, ve druhé polovině žebříčku ale už najdete převahu benzinových strojů, byť jen těsnou. Octavia sice zůstává nejžádanější automobilem na trhu a tudíž logicky i nejprodávanějším modelem nižší střední třídy , meziročně však její registrace klesly z 14. Druhá se zatím drží končící Škoda Rapi také ona však klesá, z 8. Vzhled druhé generace focusu už se možná okoukal, jenže po technické stránce se stále jedná o velice slušné kombi nižší střední třídy. Navíc díky víceprvkové zadní nápravě nabízí i bezkonkurenční jízdní vlastnosti.
Jenže to po letech už nemusí platit bezvýhradně. Vibrující kola často znamenají unavené. Posunuli jsme se navíc do teritoria, kde cenovka hraje minimální roli. Už jen proto, že se pohybuje od milionu korun třeba až po čtyřnásobek, záleží jen na ochotě utrácet.
Modely jako Kia Opirus, Renault Vel Satis, Peugeot 6či Hyundai Grandeur nestačí kultivovaností ani na nejlepší modely o třídu nižší. Kompaktní prémiové auto roku. Jinými slovy nejlepší prémiový sedan střední třídy , mezi které v loňském roce po delší odmlce znovu vstoupil Jaguar. Dalo by se polemizovat nad tím, že existují auta úspornější.
Dozadu se za sebe neposadím ani já, natož takový Honza Mička. Zdražení v této kategorii táhne směrem vzhůru zejména Škoda Auto. Zatímco Yeti patřil před třemi lety se základní cenou necelých 3tisíc korun mezi nejlevnější SUV nižší střední třídy , jeho nástupce, model Karoq, stojí po nedávném zdražení v nejlevnějším provedení o sto dvacet tisíc korun víc! Lada Priora nepatří do nižší střední třídy.
Je sice větší než Kalina, ale pořád je to malé auto. O některých dalších modelech by se také dalo diskutovat. Minulé generace vozů nižší střední třídy již zavedly přeplňované menší jednotky s objemem nebo dokonce jen litru, z nichž některé fungovaly dobře, jiné ale děsily technickými selháními, nepříjemným drnčením nebo spotřebou s velkou citlivostí na jízdní styl – kdo se zkrátka nenaučil s novými.
Pořadím nejlevnějších SUV nižší střední třídy výrazně zamíchaly prosincové změny v cenících škodovek (podrobnosti objevíte zde). Základní verzi modelu Yeti, který mladoboleslavskou značku v této kategorii zastupuje, totiž Škoda zdražila zdražila o patnáct tisíc a propadl se tak ze druhé příčky až na pátou. Nižší střední třída (označuje se také jako segment C nebo kompaktní třída) je kategorie automobilů, která patří v evropských zemích k nejprodávanějším. Typickou karosérií vozů nižší střední třídy je hatchback a kombi, častý je i sedan či výjimečně liftback.
Nachází se pouze u telefonů nižší výkonnostní třídy. Pro plynulý výkon doporučujeme požadovat minimálně GB. Zajistí plynulý provoz vašeho telefonu pro běžné používání. Je standardem modelů s výkonem střední třídy. S vysokou operační pamětí nebudete mít problém provozovat náročné aplikace.
Co to je mini, nižší a vyšší střední třída? Faktem je, že v současnosti neexistuje nějaká závazná kodifikace, která by jednotlivé třídy aut zcela jednoznačně vymezovala.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.